۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 961045

شرکت امترک (شرکت راه‌آهن آمریکا) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر برخورد قطار مسافربری این شرکت با یک کامیون حمل شیر در نزدیکی شهر کینسبرگ در ۵۶ کیلومتری شمال شرق شهر دنور در ایالت کلرادو، این قطار مسافربری از ریل خارج شده است و چند نفر در پی این حادثه مجروح شدند.

سانحه قطار در کلرادو آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، این بیانیه می‌افزاید: قطار مسافربری با ۶۹ مسافر در مسیر خود میان شیکاگو و منطقه خلیج سانفرانسیسکو اواخر دوشنبه (به وقت محلی) در یک منطقه روستایی در شمال شرق ایالت کلرادو در اثر برخورد با یک کامیون حمل شیر از ریل خارج شد اما در این حادثه به واگن‌های مسافران این قطار آسیبی وارد نشده است.

سازمان پلیس راه ایالت کلرادو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال وقوع این حادثه حداقل سه نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

گفتنی است؛ پیش از این نیز یک قطار باری با ۱۰۰ واگن که ۲۰ واگن آن حامل ماده شیمیایی وینیل کلرید بود، نزدیکی شهرک ایست پالستاین در ایالت اوهایو از ریل خارج شد و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر ساکنان این شهرک صنعتی را در معرض خطر قرار داد.

در نتیجه حریق گسترده در محل، مقادیر زیادی دیوکسین (Dioxins) - گروهی از ترکیبات شیمیایی بسیار سمی کلردار هستند که از راه‌های مختلف وارد بدن می‌شوند- در هوا منتشر شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.